Etter å ha tilbakelagt to år med pandemi og vekselsvis åpning og lukking av sentre, er SATS tilbake for fullt. Nå setter SATS ny fart og denne våren har de gjennomført en større mediebyråpitch der valget til slutt falt på RED dentsu x.
Etter en vinter med sterk kundevekst er det svært gledelig å kunne ta imot så mange dyktige nye ansatte. Ekstra gledelig er det alltid når vi tar imot en herlig blanding av erfarne seniorer og unge ambisiøse talenter. Velkommen!
re:member og eierselskapet Entercard er Skandinavias største kredittkortselskap med 2 millioner kunder i tre markeder. Nå satser selskapet på ytterligere vekst og avholdt i den anledning en omfattende byråpitch på tvers av Norden, der valget falt på RED dentsu X som ny byråpartner.
Bransjen tok nylig opp et viktig poeng i innlegg om at der de norske mediene måles av en uavhengig tredjepart, måler de utenlandske aktørene seg selv. Stort sett bedre eksempel på bukken og havresekken får vi vel ikke. Vår digitale strateg Geir Vikane diskuterer
Vi beveger oss inn i en tid der måling av markedsføring slik vi kjenner det i dag blir stadig vanskeligere. Samtidig melder norske annonsører at deres største utfordring fortsatt er å måle effekt av sine investeringer. Finnes det en løsning på effektmåling i en cookieløs verden?
Høsten 2021 annonserte Ruter at de skulle ut på anbud i jakt på nytt mediebyrå. Etter en spisset konkurranse mellom 7 mediebyråer som leverte tilbud, var det til slutt RED dentsu X som gikk seirende ut.
Storytel er markedsleder innenfor strømmetjenester for lydbøker, og satser i 2022 ytterligere for å styrke sin posisjon og øke lydbokmarkedet. I den anledning gjennomførte de en omfattende byråpitch på tampen av fjoråret, der valget falt på RED dentsu X som ny byråpartner.
Altfor mange annonsører gir opp reklamekonseptet hvis de ikke ser økning i salget nærmest umiddelbart etter lansering. Har vi glemt at det som gir mest effekt tar tid å bygge opp? Les innlegget til Ricardo Cuilenheim for nyttig faglig påfyll
Firi (tidligere MiraiEx) er Nordens største kryptovalutabørs og et av de raskest voksende selskapene i Norge. Nå satser Firi stort i det skandinaviske markedet og har nylig gjennomført en omfattende byråpitch hvor RED dentsu X kom seirende ut.
12.november var det prisutdeling på ANFO MMM. Vi er svært fornøyd med å få Gull i kategorien "Best bruk av Søk" for vår jobb med Bohus, og Bronse i kategorien "Best bruk av Data-basert innsikt" for vårt case med Byggmakker.
RED dentsu X er et av Norges mest anerkjente kreative mediebyråer. Vi leverer innsikt, strategi, mediekjøp, teknologi og kreative tjenester for våre kunder. Slik kan vi sikre langsiktige og bærekraftige løsninger for noen av de meste spennende merkevarene i Norge.
Vi i RED dentsu X er utrolig stolt over den innsatsen og det engasjementet alle våre kolleger har hatt det siste året, som nå har medført at vi klatrer helt opp til en 2.plass på rangeringen av Årets mediebyrå, kun slått av vårt søsterbyrå Carat!
Det er med stor glede at vi kan vise til premiering for hele tre innsendte caser i Årets Performance Awards. Vi vant Gull for Byggmakker, Sølv for Amnesty Pride Regnbuefestival og Sølv for Byggmakker
Vi i RED dentsu X er utrolig stolte over å få finalist-plassering med hele fem caser i årets Performance Awards! Vi stiller sterkt med kunder som Bohus, Møller Bil, Byggmakker og ikke minst jobben vi gjorde for Amnesty og Pride 2021!
Elvia AS er resultatet fra sammenslåingen av Hafslund Nett og Eidsiva Nett og leverer strøm til 2 millioner mennesker i Innlandet, Oslo og Viken. Nå samler selskapet sine innholds-, media- og performance-aktiviteter hos RED dentsu X.
Et av våre store vinnercase det siste året har vært løsningen vi bygget for Entur, der vi kunne lage personaliserte videoer på Facebook, en løsning som tidligere ikke har vært mulig. Les hvordan vi bygget teknologi som er den første i sitt slag!
Vi i RED dentsu X mener oppmerksomhet har blitt litt glemt innen digital markedsføring, til tross for at det er selve forutsetningen for effekt på kort og lang sikt. Derfor kan vi nå i samarbeid med Karen Nelson-Field, forfatteren av boken «The Attention Economy and How Media Works», presentere et spennende nytt verktøy som gir løsningen for norske annonsører.